"A kiesett kocsit sajnos nem tudjuk más járművel pótolni" - újabb beismerésre és kényszerű kompenzálásra lett szüksége a MÁV-nak.


A gáláns ajánlat mögött komoly rendszerhibák sejlenek fel.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója újabb kedvező intézkedést jelentett be: november elsejétől lehetőség nyílik arra, hogy azok az utasok is visszakapják a jegyárat, akik nem az előre megváltott járaton vagy kocsiosztályon utaznak. Erről az RTL Híradó számolt be.

Ahogy korábban említettük, a vasúttársaság június óta új intézkedést vezetett be, amely értelmében a vonatok késése esetén is kártérítést nyújtanak az utasoknak. Amennyiben a késés meghaladja a 20 percet, a jegyár felét visszatérítik. Az eltelt öt hónapban ennek a programnak a költsége már félmilliárd forintot emésztett fel.

Hegyi legfrissebb bejelentése újabb fontos lépést jelent a késések problémájának kezelésében. Az RTL információi szerint a háttérben a Dunakeszi Járműjavító leállása húzódik meg, ami miatt a vasúttársaság képtelen pótolni a meghibásodott járműveket.

A tartalékaink kimerülnek, és ha bármilyen technikai hiba lép fel, a kiesett járművet nem tudjuk másikkal helyettesíteni - mondta Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója (a borítóképünkön látható).

Dorner Lajos, a VEKE elnöke rámutatott, hogy szeptember végén 10-12 vagont nem tudtak visszaszolgáltatni a MÁV-nak. Jelenleg pedig már 30-40 InterCity és nemzetközi kocsi hiányzik a vasúti flottából. Ezt a hiányt nem lehet csupán egyszerűen pótolni; bár lehetséges új kocsikat beszerezni, azok nem felelnek meg az InterCity-minőség követelményeinek.

Ezentúl, ha valaki InterCity jegyet vásárolt, de a hagyományos kocsiban kell utaznia, automatikusan visszatérítjük a jegy árát, amennyiben online vagy mobilalkalmazáson keresztül történt a vásárlás.

Related posts