Csalók léptek színre a Penny álcájában, és most ezzel a trükkel próbálják megtéveszteni az embereket.

Újabb csalási módszer ütötte fel a fejét, ezúttal a Penny nevében próbálnak meg átverni embereket.
A 168.hu korábban többször is figyelmeztetett arra, hogy a csalók egyre kreatívabb módszerekkel próbálnak megtéveszteni minket. Gyakran látni, hogy hamis e-maileket küldenek, amelyek célja a felhasználók becsapása. Ráadásul a mesterséges intelligencia fejlődésével már olyan videókat is készítenek, amelyekben ismert közéleti személyiségeket imitálnak. Legutóbb a Penny Market nevével élnek vissza a csalók, ahogy azt a 24.hu cikkében olvashatjuk.
A Penny Market újabb internetes csalásra hívja fel a figyelmet, ugyanis egy hamis nyereményjáték terjed a Facebookon. A csalók a cég nevét és logóját felhasználva próbálják átverni a vásárlókat. A Penny hivatalos közleményében figyelmeztette a közönséget a veszélyre.
A PEENY,MARKET néven ismert álprofil a hivatalos Penny logóját és egy újonnan megnyílt bolt fényképét használja fel, hogy hitelesnek tűnjön. A posztban azt állítják, hogy azok, akik 2025. július 25-ig hozzászólnak a bejegyzéshez a "Gratulálunk" kifejezéssel, különleges ajándékokat nyerhetnek, mint például ajándéktáska, mobiltelefon, készpénz és vásárlási kupon. A megtévesztő információt már több mint 5000 felhasználó osztotta meg.
A valódi Penny Market Facebook-oldala szerint a fenti promóció nem tőlük származik, az álprofil nem áll kapcsolatban a céggel. Hangsúlyozták, hogy jogosulatlanul használják a Penny logóját és nevét, adathalász oldalról lehet szó, emellett a Penny Market Kft. nem vállal felelősséget az esetleges károkért.
A Penny szeretné felhívni a figyelmet, hogy senki ne kattintson a gyanús nyereményjátékokra! Mindig ellenőrizze, hogy a promóció valóban a hivatalos Penny oldalhoz tartozik-e (kék pipás, megerősített profil). Ha bármilyen kétsége merül fel, ne adja meg személyes adatait, és jelezze a csalást a Facebookon vagy a megfelelő hatóságoknál. A Penny a jövőben is hivatalos csatornáin tájékoztatja vásárlóit minden promócióról és nyereményjátékról.
Ez a jelenség nem ritka, hiszen az adathalász csalók rendszeresen kihasználják a neves márkák hírnevét. Ezért kiemelten fontos, hogy tudatosan és körültekintően használjuk az internetet, valamint alaposan ellenőrizzük a forrásokat, főleg a közösségi médiában megjelenő nyereményjátékok kapcsán.