Megkezdődött a MÁV új, 15 milliárd forintos állomásmegújítási projektje. | Demokrata


Elmondta: az uniós források hiánya azonnal éreztette hatását a vasútfejlesztéseknél, ezért a MÁV saját forrásból indította el idén nyáron Rákosrendező és a Keleti pályaudvar infrastruktúra felújítását, valamint a most kezdődő és 2026 nyarán záruló állomásmegújítási programját. Megemlítette az Európai Befektetési Bankkal (EIB) tető alá hozandó 1+1 milliárd eurós hitelkeretet, mint leendő fejlesztési forrást.

Beszámolt arról, hogy a Magyar Falu program keretében 11 új megállóhelyet alakítanak ki. Ezeket a helyszíneket olyan területeken építik, ahol korábban nem volt megálló, vagy ahol a meglévő állomások állapota miatt lebontásra kerültek. A projekt keretében könnyűszerkezetes épületek fognak felépülni, hogy szolgálják a helyi közlekedést.

A MÁV-csoport saját forrásaiból további több mint 20 helyszínen megújulnak az épületek, várótermek és mosdóblokkok. A legtöbb helyen az állomás környezete is átalakul, és ahol szükséges fejlesztik az utastájékoztatást is. Lesznek olyan helyszínek, ahol a peronra vezető aluljárók és lépcsőket is felújítják, és egy új megállóhelyet is építenek - fogalmazott.

A program célja, hogy innovatív és utasbarát állomásokat alakítson ki, ezzel is segítve a vasúti közlekedés vonzerejének növelését - emelte ki Hegyi Zsolt.

Kiemelte Gyula történelmi vasúti épületének felújítását, amely a munkálatok után visszanyeri második világháború előtti arculatát.

A Komárom-Esztergom vármegyei vasútállomások felújítási programja Leányvár és Esztergom-Kertváros településein kezdődött meg. Esztergom-Kertváros állomásán a mosdóblokk korszerűsítése mellett egy modern, klimatizált váróterem is kialakításra kerül. Emellett az épületet és környezetét teljes mértékben akadálymentesítik, hogy mindenki kényelmesen és biztonságosan használhassa a szolgáltatásokat.

Erős Gábor, a Komárom-Esztergom vármegye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője bejelentette, hogy a térségben, különösen Esztergom és Leányvár településein, újabb fejlesztések kezdődtek. Az épületek teljes körű felújításon mennek keresztül: a váróterem és a mosdóblokk modernizálása mellett kiemelt figyelmet fordítanak az akadálymentesítésre is, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tegyék az épület környezetét. Továbbá, a vasúti közlekedés mellett a buszjáratokat is optimalizálják, így Bajót és Mogyorósbányát összekötő vonat menetrendje is igazodik majd a buszközlekedéshez.

Megjegyezte, a Budapest-Esztergom vonalon 2022 előtt még évente 2 millióan utaztak, ez a szám mára 6 millió fölé emelkedett.

Az eseményen Hernádi Ádám polgármester elmondta: az Esztergom-Kertváros vasútállomás felújításáról Lázár János február eleji esztergomi látogatásán született megállapodás és most ez az ígéret teljesül. A fejlesztéssel méltó utasfogadóteret, várótermet és mosdóhelyiségeket alakítanak ki.

Related posts