Ez lehet a villanyautózás jövője, és ráadásul esztétikailag is vonzó!


900 kg-os menetkész tömeg és 440 km-es hatótáv: úgy tűnik, a brit Longbow manufaktúra végleg megoldotta a villanyautók egyik legnagyobb kihívását. A lenyűgöző dizájn pedig csak még inkább fokozza az élményt!

A világ vezető villanyautó-gyártó cégeinél szerzett tapasztalatot az a három autóipari szakember, akik megalapították a Longbow nevű brit manufaktúrát. A név arra a hosszúíjra utal, ami köztudomásúlag a britek félelmetes fegyvere volt a XIV-XVI. évszázadban.

Sajnálom, de nem tudom megnyitni a linkelt tartalmat. Ha meg tudod osztani a videó tartalmát vagy a főbb pontjait, szívesen segítek egyedi szöveget készíteni belőle!

A Longbow most debütált két új modelljével, a Speedsterrel és a Roadsterrel, amelyek a világ első pihekönnyű elektromos járművei (Featherweight Electric Vehicle, FEV) néven ismertek.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Roadster, amely valójában kupéként funkcionál, menetkész tömege mindössze 995 kilogramm, míg a nyitott Speedster még ennél is könnyebb, egy teljes mázsával. Jelenleg nem áll rendelkezésre információ a villanymotor(ok)ról és az akkumulátorról, de más adatok alapján ez nem is annyira lényeges: a 3,6 másodperces (Speedster esetében 3,5 másodperc) gyorsulás nulláról százra, valamint a 450 kilométeres WLTP-hatótávolság azt mutatja, hogy a Longbow-ikrek vezetése a mindennapokban és a versenypályán egyaránt felejthetetlen élményt nyújt.

Mindkét karosszériaváltozatból csupán 150-150 példány készül, és minden egyes autó előállítása kizárólag kézi munkával történik. A Speedster ára körülbelül 85 ezer angol font, míg a Roadster majdnem 65 ezer fontot kóstál - ez forintra átszámítva 40, illetve 31 millió forintot jelent.

A tömeg csökkentése és a masszív karosszéria biztosítása érdekében a modellek egy különleges, egyedi tervezésű alumínium vázat használnak. Jelenleg azonban erről a megoldásról még nem állnak rendelkezésre konkrét információk.

Related posts