Jelentős átalakulások várhatnak az autósokra az M30-as autópálya lezárása következtében.


Az Arnót közelében elhelyezkedő körforgalom bővítése kezdődik, hogy csökkentsék az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatt tapasztalható forgalmi dugókat. Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása alapján a munkálatok a hétvégén veszik kezdetüket a helyszínen.

Lázár János építési és közlekedési miniszter február közepén Szikszón rendezett lakossági fórumon bejelentette, hogy a körforgalom ideiglenes átalakításával próbálnak megoldást találni a környező utakon tapasztalható torlódásokra, amelyeket az M30-as autópálya lezárása okozott.

Az arnóti körforgalom ideiglenes átépítésének első a szakemberek március 1-én, szombaton kezdik meg, március 2-án, vasárnap pedig a terület-előkészítési és bontási munkák is elkezdődnek a területen.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium közlése szerint

A munkálatok jelenleg nem befolyásolják jelentősen a forgalmat, de a terelés miatt fokozott figyelem szükséges az arra közlekedők részéről.

a munkagépek és a munkát végzők -időszakos, eseti- mozgása miatt.

A 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza sajnálatos módon megsüllyedt, így 2024 februárjában kénytelenek voltak lezárni azt. Ennek következtében a környező, alacsonyabb rendű utakon drámai módon megnőtt a járműforgalom. A megnövekedett forgalom számos veszélyes közlekedési helyzetet teremtett, valamint hosszú várakozási időket eredményezett a helyi lakosok és az arra közlekedők számára.

A forgalom zökkenőmentesebbé tétele érdekében az Építési és Közlekedési Minisztérium saját forrásaiból beavatkozik az arnóti körforgalomban. A tervezett fejlesztések várhatóan jelentősen gyorsítani fogják a forgalmat, ezáltal növelve a csomópont kapacitását és áteresztő képességét. Emellett, a M30-as autópályán előfordult hiba a tervezést és kivitelezést végző STR M30 Konzorcium – amely a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG együttműködésével jött létre – felelőssége. A javítási költségeket, amelyek körülbelül 5 milliárd forintra rúgnak, szintén a Strabag vállalatnak kell állnia.

Related posts