Ha használt elektromos autót vásárolt, érdemes tisztában lenni néhány lehetséges problémával, amelyek felmerülhetnek. Az alábbiakban néhány gyakori hiba, amire figyelnie kell: 1. **Akkumulátor állapota**: Az akkumulátor kapacitása és élettartama kulcsfon


Az elektromos autók nem biztonságosabbak, de nem is rosszabbak, mint a belső égésű motorral szerelt társaik - írta meg a vision-mobility a Technischer Überwachungsverein (TÜV) adatai lapján. A leggyengébben a Tesla Model 3 teljesített: 14,2 százalékos hibaarányával utolsó, a 111. lett a listán, míg a VW e-Golf és a Hyundai Kona Electric az élen áll.

Az elektromos autók - fokozatosan, de biztosan - egyre nagyobb teret nyernek a használt autók piacán - fejtette ki Joachim Bühler, a TÜV Szövetség ügyvezető igazgatója a TÜV Report 2025 bemutatója során. Rámutatott arra, hogy az elektromos járművek esetében a regeneratív fékezés miatt a hagyományos fékek használata ritkábban fordul elő, ami a féktárcsák idő előtti elhasználódásához és a fékhatás csökkenéséhez vezethet. Ezért a járművezetőknek érdemes tudatosan figyelniük arra, hogy időnként aktívan is használják a fékeket, így megőrizhetik a jármű biztonságos működését.

A Tesla Model 3 teljesítménye sajnos nem éppen a legmeggyőzőbb.

A vizsgált járművek 14,2%-a jelentős problémákkal küzd 4-5 éves korában. A 111 ellenőrzött autóból a Tesla végzett a lista végén. A fékek és tengelyek mellett a világítási hibák száma is kiugróan magas a Teslák esetében. A gyártónak sürgősen fejlesztenie kellene ezen a területen, míg a járműtulajdonosoknak is nagyobb figyelmet kellene szentelniük a megfelelő karbantartásra.

A 2025-ös TÜV-jelentés összegzése alapján az autómodellek és korcsoportok széles spektrumára kiterjedően a járművek 20,6 százaléka "jelentős" vagy "veszélyes hibákkal" nem felel meg a követelményeknek. Ez a mutató egy csekély, 0,1 százalékpontos emelkedést mutat az előző évhez viszonyítva.

A hibák előfordulásának aránya már harmadik alkalommal emelkedik, ami tovább csökkenti a hibátlan járművek számát – nyilatkozta Bühler. Jelenleg minden ötödik autó súlyos műszaki problémával rója az utakat, és a javítást követően ismételt vizsgáztatásra van szükség.

Related posts