Hamilton autója most már nem marad el Leclerc versenygépétől; az utóbbi különleges beállításokkal igyekezett kihasználni a Ferrari teljesítményét.


A bahreini időmérő végén nem csupán a stopper mutatta meg a nagy eltérést Charles Leclerc és Lewis Hamilton között, hanem a két versenyző megközelítése is jelentősen különbözött. Leclerc és Hamilton teljesen eltérő módon próbálta kihozni a maximumot az autójából, ami jól tükrözte a stílusbeli különbségeiket.

Miközben Lando Norris nyíltan küzd azzal, hogy hogyan hozhatná ki a legtöbbet a McLaren idei versenyautójából, a Bahreini Nagydíj időmérőjén jócskán alulmaradt Oscar Piastrival, aki megnyerte a pole pozíciót. Lewis Hamilton szintén nem tudta megközelíteni Charles Leclerc teljesítményét, és csapattársa, George Russell is jobb eredményt ért el, mint a wokingi színekben versenyző brit. Hamilton számára ez már a második egymást követő alkalom, hogy Leclerc-től vereséget szenvedett el az időmérőn. Míg a kínai sprinten még ő szerezte meg a pole-t, azóta a sanghaji kvalifikáción is a monacói pilóta végzett előrébb, Japánban már 3 tizeddel, most pedig már 6 tized másodperccel maradt le.

Nem meglepő, hogy az utolsó Q3-as köre után, a levezető körben, a hétszeres világbajnok csak a fejét ingatta. Az írott sajtónak sem tudott sokkal többet mondani, mint hogy ő maga a problémája, és bocsánatot kért a csapattól a gyenge teljesítményéért. Rövid válaszaiban Hamilton elismerte, hogy az új padlólemez jól teljesít; az autó elég versenyképes ahhoz, hogy jobb eredményeket érjen el. "Egyértelműen nem kellemes a jelenlegi helyzet" – tette hozzá, majd megerősítette, hogy a Ferrari sikeresen megoldotta azt a problémát, amiről Japánban beszélt, ami miatt eddig körönként 1 tizedet veszített Leclerc-hez képest. Végül annyit mondott: "Tényleg nem tudom, nem sok válaszom van nektek, srácok, egyszerűen csak ma nem voltam elég gyors."

Hamilton tíz másodperces interjúkban vezekelve mondja el, ő a probléma a Ferrarinál

Leclerc meglepetésére mindössze 0,15 másodperccel maradt el a pole pozíciótól. Utólag elárulta, hogy a már régóta tesztelt beállítási irányvonalát továbbra is sikeresen alkalmazni tudja, amivel jelentősen növelheti az autó teljesítményét. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ehhez az új gumik által biztosított tapadás is elengedhetetlen volt. "Az utóbbi hetekben eléggé radikálisan módosítottam a beállításokat, ami a vezetést igencsak bonyolulttá tette, de lehetőséget ad arra, hogy egy kicsit többet hozzak ki az autóból. Használt gumikon viszont a kocsi kiszámíthatatlanul viselkedik, és nagyon nehéz mindent egyenesbe hozni. Így amikor az új gumikat feltettük, csak bízni tudtam benne, hogy minden a helyére kerül."

Hamilton láthatóan nem bízik annyira az autó hátuljában, mint csapattársa, ami különösen az 5-ös, 6-os és 7-es kanyarokban volt szembetűnő. Itt közel három tizedmásodpercet veszített a monacói pilótához képest, noha szinte azonos idővel indították ezt a szakaszt. Ezt követően a 11-es és 13-as kanyarban is jelentős időeltolódást könyvelhetett el. Az, hogy neki is hasonló irányvonalat kell-e követnie, mint Leclerc-nek, kívülről nehezen megítélhető, hiszen minden versenyzőnek más-más autóbeállítások fekszenek. Egy biztos: közösen kell valamilyen megoldást találniuk a csapattal. Ez nem ígérkezik könnyű feladatnak, és valószínűleg nem fog gyorsan menni, hiszen Leclerc is hangsúlyozta, hogy rengeteget dolgoztak, hogy idáig eljussanak.

"Nem gondolom, hogy a mostani eredményem közvetlen kapcsolatban állna az eddigi teljesítményemmel ezen a pályán; sokkal inkább a kemény munka gyümölcse. A szezon elején nyilvánvaló volt, hogy nem ott tartottunk, ahol szerettünk volna, de azóta, főleg a második és harmadik verseny óta, érdekes irányba fordultam a beállításokkal, ami úgy tűnik, segít jobban kihasználni az autó adottságait. Minden hétvégén ezen dolgozom. Jelenleg úgy tűnik, hogy folyamatosan javulok, ami biztató a jövő szempontjából. Elégedett vagyok a legutóbbi körömmel. Nagyon nehéz volt mindent egybehangolni, de úgy érzem, sikerült. Az autó nem volt sokkal gyorsabb, mint az előző versenyeken, és nem is vártam, hogy ennyire közel kerülök a pole pozícióhoz, de a verseny várhatóan nagyobb kihívás elé állít majd."

A verseny előtt Leclerc nem igazán bízik abban, hogy képes lesz megközelíteni a McLareneket, hiszen a wokingi csapat "rendkívül ügyesen" bánik a gumikkal. Ugyanakkor a Mercedesszel és a Red Bullokkal való harcra már inkább számít, mivel az ottani küzdelem "meglehetősen éles" lehet. Különösen érdekli, hogy az új padlólemez milyen hatással lesz a teljes versenytávra, bár úgy véli, hogy "valószínűleg nem ez a legideálisabb pálya ahhoz, hogy maximálisan kihasználjuk az új fejlesztés előnyeit. A következő néhány hétvégén azonban többet megtudhatunk róla."

Related posts