Az F1-hétvége drámai fordulatot vett, amikor egy rémisztő baleset borzolta a kedélyeket.


Augusztus utolsó péntekén a Forma-1-es Holland Nagydíj keretein belül lezajlott a második szabadedzés is. Zandvoort időjárása a korábbi gyakorlás óta alig változott: a levegő hőmérséklete 18, míg az aszfalt 26 Celsius-fokra csökkent. Azonban a pálya környezete jelentős átalakuláson ment keresztül, hiszen az eső is megérkezett a helyszínre.

A második gyakorlás kezdetén az időjárás éppen kedvezett a versenyzőknek: a csapadék elkerülte a pályát, és az aszfalt is szárazon ragyogott. Azonban a sötét felhők továbbra is fenyegetően gyülekeztek az égbolton, ami nem meglepő módon azonnali mozgósítást váltott ki a bokszutcából. A versenyzők, mint akiket hirtelen kapott el a szél, azonnal a pályára vetették magukat. Rohanásuk pedig nem volt alaptalan, hiszen mindössze négy perc elteltével már láthatóvá váltak az első friss vízcseppek a kamerák előtt.

A nagy zűrzavar számos fennakadást és kisebb hibát hozott magával, de egyik sem volt igazán súlyos. Az edzés hangulata teljesen eltért a megszokottól: a szokásosnál jóval korábban előkerült sokaknál a lágy gumi, és időmérős szimulációk zajlottak a pályán.

Mindez nem tartott sokáig, köszönhetően a hétvége első autótörésének. Az elkövető az első edzésen jól teljesítő Lance Stroll volt az Aston Martinnal. A kanadai balesete ijesztő volt, mivel hasonló szögű volt a becsapódás, mint két éve Daniel Ricciardóé - emlékezetes, hogy az ausztrál pilóta akkor eltörte a csuklóját.

A romeltakarítás befejezése után csupán negyven perc állt a mezőny rendelkezésére, hogy mért köröket teljesítsenek. Érdekes módon ezúttal nem volt érezhető a kapkodás, annak ellenére, hogy a pálya - a várt eső ellenére - még mindig száraz maradt. Amikor a mezőny végre lendületbe jött volna, egy újabb incidens zavarta meg a versenyt. Ezúttal azonban nem kellett piros zászlót lengetni; Isack Hadjar Racing Bulls autója a pálya szélén állt meg, de a pályabírók ügyességének köszönhetően gyorsan, VSC-s forgalomlassítással sikerült megoldani a helyzetet.

Félidőnél jártunk ekkor, de a folytatás sem volt eseménytelen. Lewis Hamilton a Ferrarival például ezen az edzésen is megforgott, ezúttal egyértelműen annak köszönhetően, hogy megcsípte a füvet autójának hátsó tengelye. Úgy tűnt ekkortájt, hogy az időjárás miatt mégsem kell aggódni, elkezdett kisütni a nap is.

Húsz perccel a leintés előtt ismét felvillant a piros zászló. Alexander Albon váratlanul zárta le az edzést, amikor az első kanyarnál megcsúszott. A Williams autója viszonylag kisebb sérüléssel, egy törött szárnnyal megúszta, de a thai versenyző autója mélyen megfeneklett a kavicságyban.

A bokszutcában is izgalmas pillanatok zajlottak: Oscar Piastri figyelmetlenül bóklászott csapata szerelői között, és éppen akkor ütközött a gyorssávban érkező George Russell-lal, akinek szerencsére kiváló reflexei voltak. A két pilóta és csapata szerencséjére egyik autó sem szenvedett kárt.

Amikor szabad volt a pálya, a köridők is gyorsultak. Az élre ismét a McLarenek, valamint az épen maradt Aston Martinnal Fernando Alonso kerültek. Érdekes módon a kétszeres világbajnok ketté tudta választani a papaja autóban ülő csapattársakat: ezúttal is Lando Norris vitte a prímet, előnye azonban 87, illetve 89 ezredmásodpercre csökkent a spanyol, valamint Oscar Piastri előtt.

Mögöttük, közel négy tizedmásodperces lemaradással, Russell következett, akit egy újabb tizeddel hátrébbről Max Verstappen, a hazai pályáján versenyző Red Bull pilóta követett. A Ferrarik jelentős előrelépést tettek, hiszen az első edzés során mért 1,6 másodperces hátrányuk 8-9 tizedmásodpercre csökkent. Hamilton a hatodik, míg Charles Leclerc a nyolcadik helyet szerezte meg, és mindketten Cunoda Jukit szorították a Red Bull közé.

A Holland Nagydíj izgalmas programja szombaton folytatódik, ahol a versenyzők először a 3. szabadedzés keretein belül mérhetik fel tudásukat. Ezt a fontos előkészületi eseményt 11:30-tól tartják, majd 15:00 órától következik az időmérő, ahol a legjobb rajthelyekért küzdenek a pilóták.

Related posts