Új kötelező kiegészítő érkezik az autók világába!

A következő évben Spanyolországban új szabályok lépnek életbe, amelyek a magyar autósokat is érintik. Érdemes alaposan odafigyelni, mert a figyelmetlenség könnyen pénzügyi veszteséget okozhat!
2021-ben Spanyolországban hivatalosan is törvénybe iktatták, hogy a V-16-os vészfény használható az elakadásjelző háromszög alternatívájaként. Ez a változás jelentős egyszerűsítést hozott a közlekedésben. 2026-tól azonban a gyorsforgalmi utakon már nemcsak a helyi autósok, hanem a külföldiek számára is tilos lesz az elakadásjelző háromszög kihelyezése. E helyett a sárgásan villogó vészfény fogja betölteni ezt a szerepet, így biztosítva a közlekedés biztonságát és gördülékenyebbé téve az esetleges balesetek utáni helyzetkezelést.
Nemrégiben a DGT (Közlekedési Hatóság) nyilvánosságra hozta a legújabb előírásokat a közúti V-16-os villogókra vonatkozóan. A jogszabály szerint ezeknek a készülékeknek minimum 30 percen át kell képesnek lenniük arra, hogy 360 fokos szögben, szakaszosan sárga vagy narancssárga fényt bocsássanak ki. Jelenleg a villogók ára 40-50 euró körül mozog, ami körülbelül 16-20 ezer forintnak felel meg.
Annak a hiánya azonban költségesebb szórakozást fog eredményezni, mivel...
Ha egy ellenőrzés során megállapítják, hogy hiányosságok vannak, akkor a bírság összege 80-tól 200 euróig terjedhet, ami a jelenlegi árfolyamon körülbelül 32 ezer és 82 ezer forint közötti büntetést jelent.
- írja a Yahoo.
Azt is megszabták, hogy amennyiben a jelzőfény nem használatban van, a kesztyűtartóban kell elhelyezni.
A Traffix.hu szerint a legújabb szabályváltozás tovább fokozza a már így is zűrzavaros közlekedési szabályozást az Európai Unióban. A hatóságok az új intézkedés mellett érvelve kiemelik, hogy a beépített GPS-jeladók révén a mentőegységek gyorsabban elérhetik a balesetek helyszínét. Emellett hangsúlyozzák, hogy a villogó használata nemcsak a gyors reagálást segíti elő, hanem hozzájárul a közlekedés biztonságához is, hiszen a többi résztvevő figyelmét is felhívja a sürgősségi helyzetre.
Egy korábbi megjegyzésünkben már érintettük, hogy autópályán, különösen kedvezőtlen látási viszonyok között, valóban kockázatos pár száz métert gyalogolni a kihelyezett elakadásjelző háromszögig. Ennek ellenére a háromszög jelentős előnye, hogy mivel nem igényel sem elemet, sem elektronikát, így gyakorlatilag elkerülhetjük a váratlan meghibásodásokat. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a jelzőfény használatának mellett is lényeges, hogy a lerobbant járművet – és az úttestet is – minél előbb elhagyjuk a biztonságunk érdekében.
Érdekes, hogy Magyarországon az elakadásjelző háromszög kihelyezése mellett más módszerek is elfogadottak a járművek megjelölésére. A KRESZ előírásai szerint nem csupán a háromszög használata engedélyezett, hanem az úton megállt, elromlott járművet a két oldalán található első és hátsó irányjelzők egyidejű működtetésével is jelezhetjük. Továbbá, lehetőség van narancssárga fényjelzést adó lámpa használatára is, amely szintén figyelmeztet a veszélyre.