Feltárult, hogy milyen távolságig észlel a traffipax. De vajon milyen módszerekkel lehet kikerülni a büntetést?


A gyártói előírások alapján a fixen telepített radaros sebességmérők ideális esetben 3-20 méteres távolságban képesek megbízható méréseket végezni. E korlátozás főként a radarok beállítási szögéből ered. Amennyiben a radarjel nem a megadott 10-25 fokos szögben éri el az úttestet, a mért adatok nem tekinthetők hitelesnek. A fix kamerák általában 6,5 méteres magasságban kerülnek elhelyezésre, míg a radar a tartóoszloptól legfeljebb 19 méteres távolságban képes pontos adatokat szolgáltatni.

Melyik a jobb választás: radar vagy lézer? Ez a kérdés sokszor felmerül különböző technológiai alkalmazásokban. A radar, amely rádióhullámokat használ a távolságok és mozgások mérésére, széleskörűen elterjedt a repülés, hajózás és autóipar területén. Ezzel szemben a lézer, amely fényimpulzusokat alkalmaz, rendkívül pontos méréseket tesz lehetővé, így népszerű a tudományos kutatásokban és ipari alkalmazásokban egyaránt. A választás tehát attól függ, hogy milyen célra szeretnénk használni az adott technológiát. A radar előnye a hosszú hatótávolság és a kedvezőtlen időjárási viszonyok közötti megbízhatóság, míg a lézer precizitása és gyorsasága kiemelkedő. Mindezeket figyelembe véve, a legmegfelelőbb megoldás megtalálása kulcsfontosságú lehet a sikeres alkalmazás érdekében.

Fontos, hogy megkülönböztessük a fix telepítésű radaros sebességmérőket a mobil, lézeres technológiával működő eszközöktől. A statikus Közúti Közlekedési Ellenőrző Pontok (KKEP) radaros elven működnek, ami miatt mérési távolságuk korlátozott. Ezzel szemben a mobil KKEP-k, amelyek lézeres mérést alkalmaznak, képesek több száz méterről is pontosan meghatározni a járművek sebességét.

Mire figyeljünk?

A sebességmérő KRESZ táblákat általában 40-70 méter távolságra helyezik el a kamerákhoz viszonyítva. Mivel a fix traffipaxok hatótávolsága maximum 20 méter, a gyorshajtás észlelése jellemzően a figyelmeztető tábla után következik be. Éppen ezért célszerű már a tábla előtt mérsékelni a sebességünket, hogy elkerüljük a büntetést.

Related posts