Kreatív Online - A Világszép Alapítvány bemutatja: Rémisztően izgalmas születésnapi ünnepség!
EZ EGY KAMPÁNYBEJELENTÉS, AMELYET NEM A KREATÍV SZERKESZTŐK ÍRTAK, HANEM MAGA A KAMPÁNY KÉSZÍTŐ CSAPAT. IDE KATTINTVA TE IS MEGOSZTHATOD A SAJÁT JÓL MEGFORMÁZOTT ÖTLETEIDET!
A stáblista és a kampány részletei a bejelentkezést követően válnak elérhetővé.
Egyre több szó esik az állami gondozott gyerekeket érő nehézségekről és veszélyekről, de arról keveset beszélünk, hogy mi vár rájuk a 18. születésnapjuk után. A nagykorúvá válás és a nagybetűs élet számukra még nagyobb betűs PROBLÉMÁKAT hoz, és segítség nélkül nagy eséllyel magukra maradnak és elkallódnak. A statisztikák azt mutatják, hogy komoly falakba ütköznek a munkaerőpiacon:
"Az utógondozásból kikerülő állami gondozottak 69,9% munkanélküli."
Ráadásul a lakhatási válság is sokkal erősebben sújtja őket, merta 30 év alatti hajléktalanok között nagy arányban szerepelnek az állami gondozásból kikerülő fiatalok.
A Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány különböző programok révén éppen azt a célt tűzte ki, hogy a fiatalok képesek legyenek önálló felnőttként gondoskodni saját magukról és másokról. Az ACG által megálmodott kampányukban a felnőtté válás körüli félelmetes létbizonytalanságot állítják a középpontba.
"Évek óta a legnagyobb kihívás számunkra, hogy hogyan tudjuk tömören és érthetően bemutatni a külvilág számára azokat a nehézségeket, amelyekkel a gyerekotthonokban élő fiatalok nap mint nap szembesülnek. Számukra olyan alapvető dolgok hiányoznak, amelyek nekünk és nektek teljesen természetesek. Az ACG reklámfilmje azonnal elnyerte a tetszésünket. Egyszerű, de nagyszerű: pontosan azt a pillanatot ragadja meg, amely rámutat a problémákra, és tükrözi az alapítványunk munkájának lényegét. Nem csupán egy profi munka, hanem érződik belőle az a szeretet és elkötelezettség, amit az ügynökségi kollégák a készítése során beleadtak" - mondta Marton Kriszta, a Világszép Alapítvány vezetője.
A kreatívkoncepció a szülinapokhoz kapcsolódó izgalommal teli várakozást és örömöt állítja szembe az állami gondozott fiatalok számára szülinapról szülinapra fenyegetően közeledő felnőttséggel.
Az "Ijesztő Szülinap" i-jére a pontot Halász Judit ikonikus dala tette fel. Nagyon megörültünk, amikor megkaptuk a hírt, hogy a művésznő a Világszép felkérésére beállt a kampány mögé, és még abba is belement, hogy egy kicsit új megvilágításba helyezzük mindannyiunk szülinapi dalát. Már a kreatív ötlet megszületésénél láttuk, hogy ezek a sorok mennyire mást jelentenek az állami gondozottak 18. szülinapján: "Ez a nap más mint a többi, és ezt te is jól tudod..." - nyilatkozta Tollner Dávid, a kampány szövegírója.
Produkciós asszisztensek: Bouquet Gergely, Klucsik Franciska és Zámbori Szilvia.
Világosító: Tanács Simon, Kiss Márk, Havas Tamás



