Fedezd fel a valaha készült legfurcsább Ford Mustangokat, amelyek a dizájn történetében megérdemlik a figyelmet. Ezek az autók nem éppen a szépségük miatt váltak emlékezetessé, hanem a különleges, sokszor szokatlan átalakításaik révén. Az autóiparban ritk


A Ford Mustang nem csupán egy autó, hanem egy igazi legenda, amely számos ember álmát ébreszti fel. Vannak, akik számára a gyári dizájn nem elegendő, és úgy döntenek, hogy saját kezükbe veszik a dolgokat, hogy egyedi, személyre szabott alkotásokat hozzanak létre. A barkácsolás és a kreatív átalakítás lehetőségei végtelenek, így minden Mustang-tulajdonos megtalálhatja a saját stílusát és karakterét.

A Ford formatervezői remek munkát végeztek az ötödik generációs Mustanggal, de ennek a konkrét példánynak a tulajdonosa számára a gyári kivitel nem volt elég lenyűgöző.

A Mustang a fotói a közösségi oldalak autós csoportjaiban keringenek, miután valaki észrevette a Dominikai Köztársaság egyik márkakereskedése mellett. Az amerikai izomautót egy házilag barkácsolt karosszéria kiegészítő szettel szerelték fel, ami nemcsak rosszul lett felrakva, de úgy néz ki tőle az autó, mint egy száját tátó cet.

Az autó elejét egy sötétített hűtőrács uralja, ami olyan hatalmas, hogy az Audi, BMW, Mercedes, és még a Lexus legnagyobb alkotásai is kicsinek tűnhetnek mellette. Igaz ormótlan, de a hangulat modern: egyetlen műanyag elemből készült, amelyet tucatnyi kis kivágással láttak el. Ugyanez a megoldás sok gyári autónál visszaköszön igaz valamivel jobb minőségben.

Az autó elülső részét egy izgalmas légbeömlőkkel feldobott lökhárító uralja, amelynek dizájnja szinte a gyermeki kreativitás szüleményének tűnik. A fényszórók, mintha egy óvodás szakkör alkotásai lennének, furcsán és esetlenül illeszkednek a karosszériához. Ráadásul az új motorháztető is feltűnést kelt, tele bizarr és indokolatlan szellőzőnyílásokkal, amelyek úgy néznek ki, mint ami inkább a látványosság kedvéért készültek, semmint funkcionális céllal – a működésükről pedig inkább csak találgatni tudunk.

Oldalról szemlélve az autót, azonnal szembetűnik, hogy a kerekek nem az eredeti gyártmányból valók, ráadásul a kipufogócső meglepő módon a hátsó kerekek előtt bújik meg. A hátsó rész is jelentős átalakításon esett át: egy új, sportos lökhárító és diffúzor került a Mustangra, amely már megélt néhány szebb napot.

Bár a kiegészítő szett önállóan is elég rémisztő, a kivitelezés csak tovább súlyosbítja a helyzetet. Ennek tükrében nem lenne meglepő, ha ez a masina joggal pályázna egy dobogós helyre a Ford Mustangok barkácsolásának nemzetközi versenyén.

Az ötödik generációs Ford Mustang 2004-ben debütált a Detroiti Autószalonon, ahol a nagyközönség végre megismerhette az új modellt. A fejlesztés mögött egy vietnami származású főmérnök, Hau Thai-Tang állt, aki innovatív ötleteivel hozzájárult a legendás autó új arcának kialakításához. Ez a változat talán a leginkább „amerikai” Mustang volt, amely évtizedek óta hű maradt a klasszikus értékekhez, miközben modern vonásokkal gazdagította a márkát.

A motortérben egy V6-os, 210 lóerős erőforrás szolgál alapként, míg a GT modell izmos V8-as motorja már változó szelepvezérléssel büszkélkedik, és 300 lóerőt teljesít. A Shelby GT500 legerősebb nyolc hengere lenyűgöző 500 lóerős teljesítménye már önmagában is libabőrt okozott, de a búcsúévben még magasabbra tette a lécet: az 5,8 literes kompresszoros motor ekkor már 662 lóerőt mozgósított, igazi erőműként vonulva a színpadra.

Most hogy bemelegítettük a szemizmainkat jöjjön még pár igazán embert próbáló Ford Mustang, mert ez a gép mindig megihlette az önjelölt autótervezőket!

Related posts