A mesterséges intelligencia új dimenziókat nyit a Stellantis autók fejlesztésében, folyamatosan tökéletesítve azok teljesítményét és élményét.


A Stellantis-csoport folyamatosan mélyítette az együttműködését a mesterséges intelligenciával, amely már a modellfejlesztési és gyártási folyamatok szerves részévé vált. Az AI innovatív megoldásokat hoz a járműkészítés világába, lehetővé téve a hatékonyabb és precízebb munkafolyamatokat.

A Stellantis-csoport, amely a Fiat-Chrysler és a PSA konszernek 2021-es egyesülésével jött létre, egy évvel ezelőtt kibővítette együttműködését a francia Mistral AI nevű mesterségesintelligencia-szakértő céggel. A világ harmadik legnagyobb autóipari vállalataként, amely több mint tizenkét márka fejlesztését, gyártását és értékesítését irányítja, legújabb projektje egy innovatív fedélzeti digitális asszisztens kifejlesztése az új generációs járműveihez.

Ez a generatív mesterséges intelligencia egyedülálló módon kínál személyre szabott, valós idejű információkat az utasok számára, figyelembe véve az egyéni igényeket és a konkrét helyzetet. A hangvezérlésen alapuló rendszer folyamatosan, vezeték nélküli frissítésekkel biztosítja, hogy mindig naprakész információk álljanak rendelkezésre.

Ez csupán a jéghegy csúcsának látszik; a partnerek számos más területen is szeretnék kihasználni a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségeket.

Az alkatrészek globális felhasználása és a készletek hatékony kihasználása kiemelkedő jelentőséggel bír. A generatív mesterséges intelligencia, amely szoros kapcsolatban áll a vállalat termékadatbázisával, kulcsszerepet játszhat a mérnökök számára. Segítségével könnyedén azonosíthatják, összevethetik, sőt optimalizálhatják a rendelkezésükre álló alkatrészek jellemzőit. Ez a megközelítés nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem hozzájárul a termékfejlesztés innovatív irányainak felfedezéséhez is.

A fejlesztési prototípus-flottákból és a felmérésekből kapott visszajelzésekben lévő, töménytelen adatmennyiség automatizált feldolgozásával gyorsan és pontosan azonosíthatók uralkodó tendenciák, és meghozhatók az esetlegesen szükséges korrekciókra vonatkozó döntések. Ez hatékonyabbá teszi a termékminőség és az ügyfélelégedettség fejlesztését.

A Stellantis franciaországi munkatársai mostantól egy innovatív ChatBot segítségével juthatnak kedvezményes céges autókhoz. Ez a fejlett rendszer több nyelven is elérhető, ami lehetővé teszi a későbbi bővítést más európai piacokra is.

Végezetül ott a mesterséges intelligenciára épülő anomália-azonosító funkció, amely valós időben észleli a gyártási hibákat, így az üzemi dolgozók még azelőtt korrigálhatják a hibás alkatrészt, hogy azt beépítenék az autókba. Ez minőségbiztosítási és gyártáshatékonysági szempontból egyaránt komoly előrelépést ígér, és csökkentheti a későbbi visszahívások számát és súlyosságát.

Related posts