Fedezd fel a múlt csodáit egy különleges V12-es túraautóval, amely most 110 millió forintos áron várja új gazdáját! Ezzel a lenyűgöző géppel nemcsak a sebesség, hanem a stílus és a klasszikus elegancia is garantált. Ne hagyd ki ezt az egyedülálló lehetősé
Ez a 670 lóerős, V12-es Jaguar ihletésű TWS Supercat a brit motorsport ikonikus párosítása előtt tiszteleg.
Tom Walkinshaw, a neves autóversenyző és autókonstruktőr, a múlt század hetvenes és nyolcvanas éveiben számos figyelemre méltó eredményt ért el. Két Le Mans-i győzelme különösen kiemelkedő, hiszen az ő csapata felelős a Jaguar 1988-as és 1990-es sikeres versenyautóinak megépítéséért. Ezen kívül az XJ220 szupersportkocsi kifejlesztésének is ő volt az egyik kulcsfigurája. Azonban, amikor a Jaguar elveszítette függetlenségét, a Tom Walkinshaw Racing és a márka közötti kapcsolat megszakadt, ami új kihívások elé állította a versenyzőt és csapatát.
Tom fia, Fergus 2020-ban úgy döntött, hogy ötvözi saját motorsport-tapasztalatait és mérnöki tudását apja legendás örökségével. Így született meg a TWR névre keresztelt vállalkozás, amelyről sokan azt hihetnék, hogy a régi Walkinshaw cég reinkarnációja, de valójában nem az. A Jaguarral való kapcsolata azonban tovább él, hiszen a cég tavasszal bejelentette és most bemutatta új túrakupéját, a Supercat-ot, amely egykor egy Jaguar XJS volt, noha a vérkeringése már nem sokat árul el erről a múltról.
Az eredeti acél önhordó karosszéria teherbíró elemeit megerősítették, míg a borítópaneleket újraalkották, szénszálas kompozit anyagból formálva. A Supercat olyan, mintha egy Hot Wheels katalógusból vagy egy Batman-film díszletéből lépett volna elő. De nem csupán a szemet gyönyörködtető formák miatt figyelemreméltó; ezek a látványos idomok valójában aerodinamikai funkciót is betöltenek. A teljesen sima fenéklemez és a robosztus diffúzor is hozzájárul a jármű teljesítményéhez, így a dizájn és a funkció tökéletes harmóniában áll egymással.
Az acéllemezből készült első és hátsó segédvázakat eltávolították, és helyettük egy innovatív csővázas szerkezet került beépítésre. Az elülső részben az eredeti design alapján, de áttervezett kettős keresztlengőkaros felfüggesztés működik, míg a hátsó részen a csatolt hosszlengőkarokat egy korszerű multilink futóműre cserélték. Ezek a beállítások rugalmasan módosíthatók, lehetővé téve, hogy a Supercat egyszerre legyen kényelmes túraautó és versenypályán is megállja a helyét sportos kocsi.
Az eredetileg 15 colos kerekek helyett most már elöl 18, hátul pedig 19 colos kerekek díszítik a járművet, emelve ezzel a megjelenését és a teljesítményét. A fékrendszerhez opcionálisan karbon-kerámia tárcsák is választhatók, amelyek kiváló fékhatást biztosítanak. A háromfokozatú automata váltó helyett egy hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó került beépítésre, így a vezető teljes mértékben irányítása alatt tarthatja a járművet. A kardántengely alumíniumból készült, míg a differenciálmű részlegesen önzáró, ami növeli a stabilitást és a tapadást különböző útviszonyok között.
Az XJS 5,3 literes, 289 lóerős szívómotorja helyet 5,6 literes, kompresszoros V12-es biztosítja a dinamikát, a 669 lóerős csúcsteljesítményű blokknak nem jelent kihívást az eredeti 1770 helyett 1605 kg menetkész tömegű kupé mozgatása.
Az utasteret karbon és bőr uralja, az ülések kérhetők modern és retró kivitelben, a hátsó ülések helyére pedig csomagtér-bővítést terveztek, így akár hosszabb túrákat is megtehet a tulajdonos az autóval.
A műszeregység modern digitális kialakítással rendelkezik, az ABS tizenkét fokozatra bővíthető, míg a kipörgésgátló öt különböző beállítást kínál. Az autóban automata rendszer is működik, így a pilóta öt eltérő üzemmód közül választhat, hogy a legoptimálisabb vezetési élményt élvezhesse.
A TWR Supercat kupéból mindössze 88 példány készül, mindegyik teljesen egyedi kivitelben. Az alapár nettó 225 ezer angol font, ami körülbelül 110 millió forintnak felel meg. Az első autók várhatóan már 2025-ben eljutnak a vásárlókhoz.