Ne irányíts az unalom kedvéért, mert ezen az úton vasárnap óta bírságokat osztogatnak.


Már április közepén megnyitották az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszát, de a díjfizetési kötelezettség csak június 8-tól lép életbe. Ez a szakasz három megyén keresztül halad, így jelentős hatással lesz a közlekedésre a térségben.

Vasárnap, 2025. június 8-án életbe lépett a díjfizetési kötelezettség az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán, amely Kecskemét-észak és Lakitelek-Tiszakécske csomópontok között húzódik. Az április 16-án megnyitott útszakaszt eddig ingyenesen használhatták az autósok, azonban mostantól a teljes M44-es úthálózat használatáért díjat kell fizetniük.

Az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsabáig terjedően 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel várja az autósokat az M5-ös autópályától. Amennyiben az autósoknak nincs országos matricájuk, három különböző vármegyei matrica beszerzésére lesz szükségük a teljes útvonal használatához. Ezek a következők: Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés. A matrica ára darabonként 6890 forint, ami összesen 20670 forintot jelent.

Ha a gépjárművet az ellenőrzés során érvényes e-matrica nélkül találják, a tulajdonosnak vagy üzembentartónak jogosulatlan úthasználat miatt pótdíjat kell fizetnie, amely a gépjármű kategóriájától függ. 2025. január 1-jétől az alap pótdíj, ha a befizetés 60 napon belül történik, 26 640 forintot tesz ki. Amennyiben a fizetés késlekedik, a díj 60 napon túli befizetés esetén 91 780 forintra nő.

Az M44 gyorsforgalmi út építési munkálatai 2016-ban. indultak, az első, Tiszakürt- Kondoros szakasz (61,0 km) 2019-ben, míg egy évvel később a Kondoros- Békéscsaba (17,6 km) szakasz épült meg. 2021-ben az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek-Tiszakürt (10 km) közötti út, 2024-ben pedig a Szentkirály- Lakitelek (4,6 km) szakasz készült el. A z áprilisban átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út 125 km-es hosszban mintegy 543 Mrd forint hazai költségvetési forrásból épült meg 9 év alatt.

A hazai gyorsforgalmi úthálózat nemcsak új szakaszokkal gazdagodik, hanem egy jelentős modernizációs folyamat is kezdetét vette. A Vezess korábbi cikkében részletesen bemutatott információk szerint az M1 autópálya bővítése mellett digitális megoldásokkal is felvértezik, így még korszerűbbé és biztonságosabbá válik a közlekedés ezen a fontos szakaszon.

Related posts