A körút megújulásával a biciklisek váltják fel a közlekedés hagyományos főszereplőit, így az utca arculata teljesen átalakul.


Megújul a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér közötti szakasz, a kerékpársávok fejlesztésének és a közterületek rendezésének hála biztonságosabb, élhetőbb és zöldebb lesz a Nagykörút - írja a WeloveBudapest.

A kerékpársztrádának köszönhetően a gyalogos közlekedés és a kikapcsolódás élménye a körút mentén sokkal élvezetesebbé válik. Emellett a helyi kereskedelmi szolgáltatók is jelentős előnyökhöz juthatnak a vonzóbbá váló környezet révén.

A BKK közleménye 5 főbb fejlesztési területet emel ki.

A kerékpársávok egyedülálló vonása, hogy minimum két méter szélességgel, fizikailag elválasztva és mindkét irányban használható kialakítással rendelkeznek. A kivitelezés sajnálatos módon az Andrássy út nem éppen ideális példáját követi, így a bicikliút továbbra is a parkolósáv és a járda közé szorul. Azonban most már nem kell aggódni az ajtónyitásból eredő balesetek miatt, hiszen a tervezők minden lehetséges helyzetre elegendő teret biztosítanak a parkolósáv mellett.

A rendezett rakodás és kerékpártárolás kiemelt figyelmet kap, hiszen tervezett kerékpártámaszok, Bubi-gyűjtőállomások, valamint a mozgásukban korlátozottak számára fenntartott rakodóhelyek és parkolók létesülnek. Mindezek célja, hogy hozzájáruljanak a kerékpársáv zökkenőmentesebb és biztonságosabb használatához.

A mellékutcák torkolatait járdaszintre emelik, ezzel arra kényszerítve az autósokat, hogy lassan kanyarodjanak. Ez a megoldás hozzájárul a gyalogosok és kerékpárosok biztonságosabb közlekedéséhez, hiszen a csökkentett sebesség lehetővé teszi, hogy jobban figyeljenek egymásra az úton.

A közterületek újjáélednek, a kisebb terek és fasorok közötti zónák is megújulnak, ráadásul a BKK is figyelmet fordít az új utcabútorok elhelyezésére.

A felújítás szerencsére nem befolyásolja a 4-es és 6-os villamos előnyeit. A peronok, valamint az éjszakai közlekedés buszmegállói a megszokott állapotukban maradnak, viszont a gépjármű-közlekedés főbb csomópontjait még értékelni fogják. A forgalmi rend várhatóan továbbra is a régi keretek között működik majd.

Az engedélyes és kiviteli tervek 2027-re készülnek el, a bringasztráda pedig szakaszosan, 2028 és 2029 között épülhet meg. A kerékpárossztráda több európai nagyvárosban a közlekedés bevált eleme, lényege, hogy gyors, széles és akadálymentes átmenetet biztosít a kerékpárosoknak. Budapesten is ezek az útvonalak jelentik majd a kerékpáros-közlekedés gerincét, biztonságos összeköttetést teremtve az agglomeráció és a városközpont között.

Related posts