Oszkó Péter megosztja velünk, hogy a vállalkozások világában ritka az a cég, amely az első ötletével azonnal sikert arat. Szerinte a sikerhez elengedhetetlen, hogy a terveket legalább huszonötször átdolgozzuk és finomítsuk. Ezt a gondolatot a Mérlegen pod


HVG Podcastok · Oszkó Péter a Mérlegenben: Nincs olyan cég, ami első ötletével sikert ért volna el

Ötödik évadával tér vissza a Mérlegen, a HVG üzleti podcastja, amelyben sikeres magyar vállalkozókkal folytatunk beszélgetéseket. Felfedezzük, mi ösztönözte őket a vállalkozás indítására, milyen forrásokból merítenek inspirációt, és milyen utat jártak be az első ötletüktől a saját márkájuk kiépítéséig. Az első epizódban azonban egy másik aspektusból közelítettük meg a témát: arra voltunk kíváncsiak, mit keresnek a befektetők egy vállalkozásban, és hogyan formálta át a piacot az elmúlt évek dinamikája.

Ehhez Oszkó Pétert, az Oxo Holdings alapító ügyvezetőjét hívtuk segítségül, akivel Dzindzisz Sztefan és Galicza Dorina többek között arról beszélgetett, mi volt sokáig a magyar startup-szektor előnye a régió más országaihoz képest és hogyan lett ebből 2025-re hátrány.

De mit is takar valójában a startup fogalma? Melyik az elsődleges: az innovatív ötlet, vagy a vállalkozók karaktere és képességei? A befektetők inkább azokba a projektekbe fektetnek be, amelyek a fenntarthatóságra helyezik a hangsúlyt, vagy amelyek a mesterséges intelligenciát integrálják? Ezekre a kérdésekre keressük a választ, hogy jobban megértsük a modern vállalkozási környezet kihívásait és lehetőségeit.

A műsor kezdetén szóba kerül, hogy miért is kelt aggodalmat a TikTok amerikai felfüggesztése és azt követő újraindulása. Megvizsgáljuk, hogyan élték meg ezt a helyzetet a tartalomkészítők, és közben alaposan kipróbáltuk a DeepSeek nevű alkalmazást is, hogy kiderüljön, miért érdekli annyira a kínai szoftvert a kézilabda világa.

Related posts