Sok magyar ember elkerüli a sportot, és a legfrissebb kutatások rávilágítottak, hogy mi áll ennek a hátterében.


A magyar falu, ahol a levegő gyógyító ereje rejlik - Kevéssé ismert, de valójában igazi kincs rejtőzik benne.

A piacvezető sportszerkereskedő márka idén ünnepli a magyar piacon eltöltött 20. évfordulóját. Ebből az alkalomból egy országos reprezentatív kutatással vizsgálták a hazai sportolási szokásokat. Az eredmények alapján a megkérdezettek 51%-a legalább hetente szán időt a sportolásra. Érdekes, hogy az aktív sportolók körében különösen kiemelkednek azok, akik az elmúlt két évtizedben a Decathlon vásárlói voltak; számukra a márka elsődleges választás. A Decathlon-generáció tagjainak 57%-a rendszeresen, heti szinten döntenek a sportolás mellett, ami jól tükrözi a márka hatását a hazai sportkultúrára.

Egy országos, reprezentatív felmérés során a 18-69 éves korosztály válaszait elemezve kiderült, hogy a megkérdezettek körülbelül egyharmada (32%) ritkán vagy egyáltalán nem végez sporttevékenységet. Érdekes, hogy néhányan az utolsó öt év során jelentős változásokat eszközöltek a mozgás iránti hozzáállásukban, és azóta jóval aktívabb életmódot folytatnak. Ezekben az esetekben a döntő tényezők között szerepelt a jobb közérzet elérése és az egészség megőrzése. A rendszeres testmozgás hatására sokan belső késztetést éreznek a mozgásra, és arra, hogy folyamatosan aktívak maradjanak.

Azok, akik az utóbbi öt évben kevesebb időt szenteltek a sportolásra, a legfőbb gátló tényezőnek (51%) az időhiányt tartják. Továbbá, a folyamatos fáradtság és kimerültség (35%), valamint az egészségügyi problémák és sérülések (29%) szintén jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy sokan nem tudják beiktatni a rendszeres testmozgást a mindennapjaikba.

A sportolás mozgatórugói

Amikor a mozgás természetes részévé válik az emberek mindennapjainak, egyre jelentősebb szerepet kap, és folyamatosan ösztönöz a különböző sportágak felfedezésére. Azok, akik legalább havonta aktívan sportolnak, nyitottabbá válnak az új kihívásokra és sportágak kipróbálására. A legmeggyőzőbb tényezők közé tartozik a barátok és ismerősök ajánlása, amely a válaszadók 37%-ára hatással van, valamint a közösségi médiában megjelenő inspiráló tartalmak, amelyek a válaszadók 16%-át motiválják. Érdekes módon, a megkérdezettek 5%-ának a sportáruházban való sportfelszerelés kipróbálása volt az, ami végleg megerősítette elhatározásukat.

A Decathlon számára a sportok mindenki számára való elérhetővé tétele kulcsfontosságú küldetés. A széleskörű termékpalettának és a különböző tesztelési lehetőségeknek köszönhetően sokan, akik már felfedezték a Decathlon világát, nemcsak a klasszikus sportágak, mint a futás vagy a foci iránt érdeklődnek, hanem bátran kipróbálnak olyan izgalmasabb kihívásokat is, mint az íjászat, a szörfözés vagy éppen a padel.

Nagyon örömmel tölt el minket, hogy az elmúlt húsz évben részesei lehettünk a magyar sportkultúra alakulásának és fejlődésének. Kutatásaink eredményei egyértelműen mutatják, hogy a fogyasztók a Decathlont megbízható és elismert márkának tekintik. Széles termékkínálatunkkal minden sportág képviselőit várjuk, legyenek akár hobbi sportolók vagy éppen profik. A válaszadók háromnegyede értékeli, hogy nálunk lehetőség van a sporteszközök kipróbálására, ami különösen fontos számunkra. Célunk, hogy a meglévő pozitívumokat megőrizzük és folyamatosan fejlesszük a jövőben is.

2025-ben is fő célunk, hogy minél több ember számára hozzáférhetővé tegyük a mozgást, ezért vezettük be a "Kék Termékeket". Az új termékcsalád 35-féle sportág alapvető sportfelszereléseit és sporteszközeit kínálja kiváló ár-érték aránnyal. Emellett a körkörös szolgáltatásainkkal, mint a bérlés, a Buyback és a műhely szolgáltatások a környezeti hatásunk csökkentése mellett szintén a még több sportolásra szeretnénk buzdítani vásárlóinkat - mondta Herczeg Lilla, a Decathlon marketing és brand igazgatója.

Related posts