A BYD árháborúra készülhet, amennyiben ingyenesen kínálja saját önvezető technológiáját.


A kínai vállalat a rendszerét „Isten szemének” nevezi, amely még a legkedvezőbb árú, mindössze 4 millió forintért vásárolható autók alapváltozatába is beépítésre kerül.

A kínai BYD új üzleti megközelítéssel állhat elő, amely forradalmasíthatja a többi autógyártó hagyományos értékesítési modelljeit. A vállalat szinte minden autóján alapáron kínálja majd a fejlett vezetéstámogató rendszert (ADAS). Ezen belül a God's Eye (Isten szeme) technológia, amely a Tesla teljes önvezetési rendszerével (FSD) összehasonlítható funkcionalitással rendelkezik, eddig külön díjat kellett érte fizetni.

A döntés azonnali hatással volt a piacra: míg a BYD részvényei ugrásszerűen emelkedtek, addig két fő kínai versenytársa, az XPeng és a Geely papírjai jelentősen veszítettek értékükből.

A BYD stratégiája újabb árháborút indíthat el a kínai autópiacon, amely már így is rendkívül versengő. A cég egyik legolcsóbb modellje, a mindössze 69 800 jüanba (kb. 9200 euróba - 3,8 millió forint) kerülő Seagull is megkapja a fejlett vezetéstámogató rendszert, ami hatalmas előnyt jelent a konkurenciával szemben. Wang Chuanfu, a BYD elnöke szerint az intelligens vezetési funkciók hamarosan olyan alapvető felszereltséggé válnak, mint a biztonsági öv. Ez a megközelítés az autógyártók számára kihívást jelent, hiszen eddig a fejlett önvezető technológiákat prémium szolgáltatásként értékesítették, jelentős haszonkulccsal.

A Car News China értesülései alapján legalább 21 BYD járműmodell fogja megkapni a God's Eye technológiát. Az alapvető rendszer neve God's Eye C, amely a járművek biztonságát és környezeti érzékelését 12 kamerára (köztük három elölnézeti, öt panoráma és négy térhatású) és 17 különböző radarérzékelőre építi.

A döntés jelentős nyomást gyakorol a BYD fő versenytársaira, különösen a Teslára, amely jelenleg az FSD-t havi 99 dolláros előfizetési díjért (körülbelül 38 ezer forint) vagy egyszeri 8000 dolláros áron kínálja az amerikai vásárlók számára. A Tesla jelenleg is várja a kínai hatóságok jóváhagyását az önvezető rendszerének bevezetéséhez, azonban most valószínűleg újra kell értékelnie az árazási stratégiáját, hogy versenyképes maradhasson a piacon.

Related posts