Karácsony közeledtével sok fiatal számára valós problémává válik a túlzott kiadások csapdája. A ünnepek varázsa sokszor arra ösztönöz, hogy túllépjük a költségvetésünket, ami hosszú távon anyagi nehézségeket okozhat. Az ünnepi készülődés izgalma mellett f


A Mastercard legfrissebb felmérése alapján az európai fiatalok egyre inkább úgy vélik, hogy az élmények sokkal értékesebbek, mint a fizikai tárgyak. A 18-24 éves korosztály körében, a válaszadók közel kétharmada (63%) az idei évben több pénzt fektetett élményekbe, mint bármely más generáció. A legnépszerűbb költési területek közé tartozik a bakancslistás úti célok felkeresése (68%), a kedvenc zenekaruk élő koncertjén való részvétel (53%), különleges vacsorák élvezete (42%), valamint egy neves szállodában eltöltött éjszaka (41%) - áll a beszámolóban.

Feltárult, hogy a válaszadók motivációi messze túlmutatnak az események vonzerején. Az eredmények szerint a megkérdezettek 47%-a elsősorban azért fektet az élményekbe, hogy közös emlékeket gyűjtsön szeretteivel, noha a FOMO (azaz a kimaradástól való félelem) is befolyásolja döntéseiket. Részletesebben megvizsgálva a Z generációt, kiderült, hogy 55%-uk szívesen részt venne egy világszerte elismert zenész nagy koncertjén, míg 43% hasonló örömöt talál egy helyi művész fellépésében is. A helyi események iránti érdeklődés a közösségi élmények fontosságát tükrözi. Eközben, reggel óta a tűzoltók már százhúsz alkalommal távolítottak el kidőlt fákat, ami jól mutatja az időjárás által okozott kihívásokat.

A felmérés eredményei szerint a válaszadók 44%-a szívesen koktélozna egy exkluzív bárban, míg 50% inkább egy hangulatos, családi étteremben élvezné a vacsorát. Emellett érdekes, hogy a résztvevők 30%-a többször is szeretné átélni ugyanazt az élményt, csak éppen más helyszínek felfedezésével. A Pénzcentrum kiemeli, hogy a Z generáció számára az utazás jelenti a legvonzóbb élményt, hiszen 50%-uk többet szeretne utazni, és hajlandóak is bővebben költeni erre a szenvedélyükre.

Az Y és Z generáció tagjai közül 37%, illetve 40% nyilatkozott arról, hogy szívesen utazna egy régóta vágyott élményért. A 18-24 éves fiatalok körében a közösségi média jelentős hatással van az úticél kiválasztására, hiszen 27% szerint ez a tényező alakítja leginkább döntésüket. Érdekes, hogy az utazás után a koncertek a kívánságlista második helyét foglalják el (38%), míg a harmadik helyen a gasztronómiai élmények állnak (31%).

Ha a költekezésről van szó, érdemes megemlíteni, hogy idén ismét emelkednek a karácsonyfák árai az árusoknál. A részletes árakra vonatkozóan itt találhatsz bővebb információt. Emellett arról is beszámoltunk, hogy a fővárosi karácsonyi vásárban a kürtőskalács-készítők havi egymilliós bevételre is szert tehetnek.

Related posts