Egy súlyos taktikai tévedés véglegesen megpecsételheti a magyar világbajnok történelmi lehetőségeit.

Az utóbbi két évben Michelisz Norbert a túraautózás csúcsának számító FIA TCR World Tour bajnoka volt, azonban ezen a hétvégén Dél-Koreában messze elkerülte a harmadik cím megszerzésének lehetőségét, amely történelmi jelentőségű lett volna. Eddig csupán két versenyző, az brit Andy Priaulx (2005-2007) és az argentin José María López (2014-2016) tudta zsinórban megnyerni a bajnokságot. Michelisz ráadásul már 2019-ben is bajnoki címet szerzett, így most a negyedik trófeájára pályázik, amellyel beállíthatná a francia Yvan Muller rekordját. Sajnos azonban a Hyundai hazai versenyén történtek nem segítették a céljai elérését.
Michelisz a gyenge idénykezdet után fokozatosan magára talált, és legutóbb Ausztráliában sikerült megszereznie a második futamgyőzelmét a szezon során. Ezzel a teljesítménnyel a Hyundai legjobb versenyzőjeként készült a dél-koreai hétvégére. A magyar pilóta 198 ponttal a bajnokság ötödik helyén állt, ezzel 58 ponttal megelőzve tizedik csapattársát, Mikel Azconát, ami a jövőbeli összecsapások szempontjából még fontos szerepet játszhat.
A magyar versenyző negyvenkilós büntetősúlyt kapott Dél-Koreára a remek ausztráliai teljesítménye után, ami alaposan megnehezítette a dolgát, az időmérőn csak a 14. helyen végzett. A Hyundai egészében is szenvedett: Azcona is csak tizedik lett.
Ezt követően az első futam kiemelkedő jelentőséggel bírt, mivel az ott elért eredmények alapjaiban változtatták meg a második verseny rajtsorrendjét az első tíz helyezett között. Michelisz számára kulcsfontosságúvá vált, hogy bekerüljön a legjobbak közé, és sikerült is feljönnie a 14. helyről. Már csak egy lépésre volt a céljától, a 11. pozícióig jutott, ahol éppen Azcona állt a tizedik helyen előtte.
Az utóbbi évek során a Hyundai többször is hasonló döntéseket hozott, amelyek során a szezon második felében hagyományosan a bajnokság élén álló versenyzőjüket támogatták csapatutasításokkal. Az elmúlt két évben Michelisz volt ennek a folyamatnak a főszereplője, míg korábban, 2023-ban, Azcona kapott lehetőséget, hogy értékes helyezéseket szerezzen, amelyeket Michelisznek adott át. Így ez a támogatás valójában kölcsönös volt.