Leclerc hazai hétvégéje egy váratlan ütközéssel indult.


A tavalyi győztes, Charles Leclerc, már a Forma-1-es Monacói Nagydíj első szabadedzésén izgalmas kezdést mutatott be, hiszen egymás után két incidenssel borzolta a kedélyeket. Ennek ellenére a hazai hős nemcsak hogy kitartott, de a leggyorsabb időt is elérte, megmutatva, hogy a nehézségek ellenére is ott van a csúcsformájában.

Pénteken 13.30-kor, túlnyomóan napos, tavaszi időben - 22 Celsius-fokos levegő-, 39 fokos aszfalthőmérséklet - kezdődött a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság nyolcadik fordulója, a Monacói Nagydíj első edzése a hercegség utcai pályáján.

Amikor a bokszutcai lámpák zöldre váltottak, a Racing Bulls színeit képviselő Isack Hadjar volt az első, aki elindult, de a mezőny nagy része is türelmesen várta a verseny kezdetét, amely 60 perc izgalmat ígért. A hazai hős, Charles Leclerc, aki tavaly diadalmaskodott, sajnos nem kezdte jól a versenyt: a Ferrari monacói versenyzője a Mirabeau kanyarban, a tapadás hiánya miatt, a bukótérbe kényszerült.

A gumiválasztás meglehetősen sokszínűre sikerült, hiszen a kemény, közepes és lágy keverékű Pirelli abroncsok szinte egyenlő arányban kerültek az autókra. Ennek ellenére a versenyzők mindannyian nehézségekkel küzdöttek a tapadással kapcsolatban.

A helyzet annyira súlyosra fordult, hogy Leclerc ismételten hibázott, mindössze hét perc elteltével máris eltörte az SF-25-ös első szárnyát. A hajtűkanyarban hátulról ütközött a lassan haladó Lance Stroll Aston Martinjával, aki az ívre húzódott. Szóval, ez egy igazán gyenge kezdés volt.

A törmelék látványos felbukkanása után alig 10 perc elteltével előkerült a piros zászló, de szerencsére a megszakítás csupán 7 percig tartott, így folytatódhatott a munka. Az Aston Martin garázsában azonban nem volt felhőtlen a hangulat, mivel Stroll autója komolyabb sérüléseket szenvedett; a csapat kénytelen volt a sebességváltót sürgősen kicserélni.

A gyakorlás első felében nagyrészt a lágyakon futó McLarenek voltak a leggyorsabbak, mások - például a ferraris Lewis Hamilton - csak rövid időre vették át a vezetést.

A félidőhöz érve Pierre Gasly, az Alpine pilótája, egy igazán ijesztő helyzetből menekült meg, amikor az alagút kijáratánál, a féktávon, az utolsó pillanatban elkerülte a Nouvelle-sikánt elrontó egyik Haast. Néhány perccel később Max Verstappen is izgalmas pillanatokat élt át, amikor majdnem összeütközött a Sauber versenyzője, Gabriel Bortoletóval.

A williamses Carlos Sainz a Sainte-Devote, azaz az első kanyar bukóterét járta meg, miután elmérte a féktávot, nem sokkal később ezt ismételte Lando Norris is. Ekkor már Leclerc volt a leggyorsabb a lágy Pirelliken.

A meglepetés találkozások továbbra is sorra érkeztek, Bortoleto egy váratlan manőverrel igencsak meglepte Hamiltont, majd nem sokkal később a 44-es Ferrari a medence melletti sikánnál ugrott meg hatalmasat a kerékvetőn.

Az utolsó percekben Verstappen, valamint Piastri is igyekezett gyors kört futni, a holland 163 ezredre közelítette meg a monacóit, az ausztrál viszont nem javított.

A monte-carlói hétvége izgalmas eseményei pénteken délután 5 órakor kezdődnek a második edzéssel. Szombaton 12.30-kor zajlik az utolsó gyakorlás, amelyet 4 órakor a várva várt, kiemelkedő jelentőségű kvalifikáció követ. A 2025-ös Monacói Nagydíj pedig vasárnap 15 órakor veszi kezdetét, amikor a versenyzők megküzdenek a legendás utcai pályán.

Related posts