Villanymotorral is igazán impozáns az Audi A6!


Fehér Norbert a börtön falai között igazi rémálmot teremtett az őrök számára, hiszen disznócsonttal és törött csempével próbálta megfosztani őket az életüktől. Az ilyen brutális cselekedetek csak tovább fokozzák a börtön légkörének feszültségét, és igazi pokollá változtatják az őrök mindennapjait.

Bár az Audi ebbe az autóba a villanyhajtást főként a benzinmotor optimalizálására tette bele, mégis elkocsikázhatunk tisztán elektromosan is a városban egy kicsikét. Az Audi A6 plug-in hibrid változata egy négykarikás fehér holló. Már nem sok autógyártó kínál prémium plug-in hibrid szedánt, de az Audi még lát benne fantáziát. Aki nem tudná ennek a hajtásláncnak a lényege, hogy a hagyományos belső égésű motort elektromos hajtással ötvözik.

Ez az Audi A6 plug-in hibrid egy igazi technológiai csoda, amelyben a 2,0 literes TFSI benzinmotor és az elektromos motor tökéletes harmóniában működik. A rendszer összteljesítménye lenyűgöző, 367 lóerő, és a nyomaték sem elhanyagolható, 500 Nm. Ennek köszönhetően a kéttonnás jármű csupán 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára. A maximális sebesség 250 km/órára van korlátozva, de ezt a határt szinte észrevétlenül elérheti. Akár 60-ról 130-ra, akár 130-ról 200-ra kell gyorsítani, az autó mindig magabiztosan teljesít, és soha nem hagyja cserben vezetőjét.

A 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt A6 plug-in hibrid autó a gyártó állítása szerint akár 50 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ami különösen előnyös lehet a városi forgalomban. A gyakorlatban azonban ez inkább 40 kilométer körüli távolságot jelent, de ez még mindig kedvező. A teljes akkumulátor töltése egy 7 kW-os fali töltő segítségével körülbelül két és fél órát igényel, míg egy hagyományos háztartási aljzatról történő töltés akár hét órát is eltarthat. Összességében elmondható, hogy ha rendszeresen töltjük az akkumulátort, akkor egy dízelmotorral összehasonlítható fogyasztást érhetünk el.

Related posts